tiistai 17. huhtikuuta 2012

Tiistaimietteitä 

Mä olen monesti miettinyt, että miksi pitää koko ajan miettiä että olenko nyt masentunut, hypomaaninen tai maaninen. Eihän koko elämä nyt voi olla sitä, että nyt on kivaa ja hyvä mieli, jaahas, olen hypomaaninen..Tai jos joku harmittaa/itkettää/ahdistaa/vituttaa niin on heti syvässä masennuksessa. Aika paljon mitä tuolla kaksisuuntaiset-ryhmässä olen kirjoitellut ja seurannut, tuntuu olevan aina sitä, että jos on käynyt ostoksilla -> hypomania, jos on surullinen, pettynyt, väsynyt, ei huvita -> masentunut. Tai ajatuksista. Voi kai ajatuksia olla minkälaisia tahansa, vaikak että tekisipä mieli huitaista jotain, mutta jos ymmärtää kuitenkin elää muita loukkaamatta ja satutamatta, niin mitä pahaa siinä on. En tiedä, enkö vaan tajua tai mitä, mutta näin nyt ajattelen.

Menee mulla mielialat väsymyksestä ja siitä, ettei mikän huvita, peittoa vaan korville ja siihen, että jumppaan reippaana ja intoa täynnä saman päivän aikana. Eikö se sitten ole normaalia, en ole saanut tähän mitään kunnollista vastausta. Nukun yöllä, en itke koko ajan, en halua kuolla. Olenko nyt kunnossa, vai niin eksynyt, etten itse ymmärrä. En jaksa miettiä.


2 kommenttia:

  1. Sinulla ja minulla on tosi paljon samansuuntaisia ajatuksia tästä sairaudesta.
    Ikäväkseni olen noilla keskustelupalstoilla huomannut samanlaista mitä Sinäkin. Kaikki ns. töppäykset pyritään laittamaan sairauden piikkiin.
    Omalta osaltani haluan kiittää Sinun kirjoitustasi keskustelupalstalla, sen avulla virtuaaliset vertaistukiystäväni huomasivat minussa tapahtuneen muutoksen ja saivat minut huomaamaan että kaikki ei ole hyvin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kitoksesta ja kiva kun kommentoit. Varmaan tuolla palstalla jotenkin "ylidiagnosoidaan" ja olen muutenkin yrittänyt olla vähän vähemmän tuolla ryhmissä. Jotenkin tuntuu, että mitä enemmän miettii näitä juttuja, sitä huonommalta alkaa tuntumaan. Vaikka välillä tuntuu aika huonolta, vaikkei ajattelisikaan. On vähän sellainen ajopuu-olo taas. Ei ole helppoa. Voimia sun päivään! Onneksi sait apua nopeasti.

    VastaaPoista